Český jazyk
Předmět český jazyk patří k hlavním předmětům na 1. stupni. Cílem předmětu český jazyk je naučit se komunikovat psanou i ústní formou a seznámit se se základy pravopisu. Zahrnuje složky výchovy jazykové, komunikační, slohové a literární. Součástí je také výuka čtení a psaní.
Jazyková výchova
Žáci:
- zdokonalují se ve zrakovém a sluchovém rozlišování, v psaní a čtení abecedy
- poznávají význam slov, dokáží rozlišit samohlásky a souhlásky, měkké a tvrdé souhlásky a jejich pravopis, znělé a neznělé souhlásky
- umí dělit slova na slabiky a hlásky a věty na slova
- seznámí se také se základy slovních druhů
Slohový výcvik
Žáci:
- pracují s textem, vypravují podle obrázků a jednoduché osnovy
- tvoří jednoduchý popis osoby, zvířete či předmětu
- zautomatizují si psaní všech písmen
Literární výchova
Žáci:
- seznámí se se základní dětskou literaturou
- učí se číst plynule s porozuměním
- dokáží reprodukovat jednoduchý text
- recitují jednoduché básně
Matematika
Předmět matematika patří k hlavním předmětům na 1. stupni. Žáci se zde postupně zdokonalují v matematických operacích, řeší úlohy přiměřené jejich věku a posilují logické a abstraktní myšlení.
Aritmetika
Žáci:
- orientují se na číselné ose
- porovnávají, sčítají a odčítají do 100
- násobí a dělí v oboru násobilek do 50
- využívají početní operace při řešení slovních úloh
Geometrie
Žáci:
- seznámí se se základními obrazci a tělesy
- rýsují přímky a úsečky
- porovnávají a měří délku
- orientují se v rovině i prostoru
Prvouka
V tomto předmětu se žáci seznamují s životem svojí obce i celé společnosti, rozvíjejí svoje znalosti o rodině a lidském těle a pozorují proměny v přírodě během roku.
Žáci:
- seznámí se s přírodními zákonitostmi
- znají místo svého bydliště a jeho okolí
- naučí se orientovat v čase
- seznámí se s lidským tělem
Anglický jazyk
Žáci se seznamují s cizím jazykem především zábavnou, hravou formou.
Děti se učí intuitivně, výuka je založena na poslechu, opakování po učiteli, práci s obrazovým materiálem, omalovánkami, nálepkami atd.
Žáci:
- jednoduše pozdraví a odpoví na pozdrav, porozumí jednoduchým pokynům a reagují na otázky typu Jak se máš? Jak se jmenuješ? Kolik je ti let? atp.
- pracují s jednoduchou slovní zásobu (základní pokyny a zdvořilostní fráze, barvy, čísla do 20, rodina, zvířata, jídlo, věci kolem nás)
- seznamují se se slovesem „být“ a „mít“ v jednoduchých kladných větách
Při výuce většiny předmětů mohou žáci se svými učiteli využívat počítačové a multimediální učebny s různými výukovými programy a také učebnu s interaktivní tabulí.