3. ročník

Český jazyk

Jazyková výchova

Žák:

  • odlišuje dlouhé a krátké samohlásky
  • odůvodňuje a píše správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách
  • zná vyjmenovaná slova a umí odůvodnit pravopis ve slovech příbuzných
  • porovnává významy slov
  • rozlišuje slovní druhy v základním tvaru
  • rozezná větu jednoduchou a souvětí
  • spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami
  • rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího

Literární výchova

Žák:

  • čte plynule a s porozuměním
  • vypráví pohádku nebo povídku
  • přednese jednodušší báseň

Komunikační a slohová výchova

Žák:

  • porozumí písemným i mluveným pokynům
  • utvoří krátký mluvený projev
  • píše správné tvary písma
Matematika

Aritmetika

Žák:

  • čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1 000
  • užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti
  • zaokrouhlí číslo na daný řád
  • sčítá, odčítá, násobí a dělí zpaměti
  • sčítá, odčítá a násobí písemně
  • dělí zpaměti
  • dělí se zbytkem
  • používá početní operace ve slovních úlohách

Geometrie

Žák:

  • rozezná a pojmenuje základní rovinné útvary (přímka, polopřímka, úsečka, čtverec, obdélník, trojúhelník)
  • …a jednoduchá tělesa (kvádr, krychle, jehlan, koule, kužel, válec)
  • změří a zapíše délku úsečky v daných jednotkách
  • zná jednotky délky
Prvouka

Žák:

  • zná své okolí
  • vyjmenuje sousední státy ČR
  • zná státní symboly ČR
  • seznámí se s jednotkami času
  • určuje vlastnosti látek
  • pojmenuje součásti živé a neživé přírody
  • pozná nejznámější rostliny a živočichy
  • určí základní části lidského těla
  • popíše etapy lidského života
Anglický jazyk

Ve třetím ročníku začínáme pracovat systematicky s učebnicí, žáci začínají psát vybraná anglická slovíčka. Seznamují se postupně se základními znaky pro anglickou výslovnost.

Žáci:

  • bez obtíží pozdraví a na pozdrav odpoví
  • představí sebe i ostatní
  • reagují na jednoduché otázky týkající se jeho osoby, členů rodiny, věcí kolem nás
  • začínají používat zájmena (můj, tvůj, jeho, její)
  • napočítají do dvaceti

Ve druhém pololetí žáci:

  • začínají používat otázku se slovesem mít, být a moci,
  • utvoří i zápor (nemám, nejsem, nemohu)